|
Sv: Gravid og i ketose
Nja - kan mye. Jeg har lest og lyttet (til medisinske podkast, blogger osv) til informasjon om leaky gut, inflammation og candida. Dette skjedde etter at jeg selv ble ganske så syk. 
Om magen din holder seg fin på så mye melk så kan det vel hende at du tåler den. For min egen del merker jeg at jeg var vel optimistisk med troen på at magen min (etter å ha fått kommet seg etter mel) også skulle begynne å tåle melk igjen. For min del ser det ut som at jeg kan tåle par små måltid med melk om dagen (og da helst sure melkeprodukter eller ost - smør tåler jeg godt), men ikke tre ganger om dagen i større mengder, liksom (ikke et melkeglass til hvert måltid for meg...). Jeg har visstnok ganske vanlig reaksjonsmønster - magemessige på melk (typ luft & diarre) og "andre" på mel (væskesamling, tette bihuler og klemte nerver).
Vi er ikke alle like - jeg kan ikke tipse om hva som skal virke for deg, bare om hvilken fremgangsmåte som kan være lur for å teste reaksjonen. 
Og ja, jeg tror også et lavkarbohkosthold hvor man lager mesteparten av maten av rene råvarer er bra for både det ene og det andre.