Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-11, 19:56   #12
annor
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
annor er på en erverdig vei
Smile

Sv: Gravid og i ketose

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er akkurat som å si til en med lungebetennelse "du må lære deg å leve med litt slimhoste og feber"...

Men jeg vil jo si at du antakelig har fasiten der da. Iallfall ikke innfør mel... (husk at pasta også inneholder mel, om det ikke er risvermicelli) og når/om du øker karbohydrater så må du forsøke 1 og 1 type over lenger tid (f.eks potet i 1-2 uker før du forsøker noe annet osv).

Ettersom jeg forstår så regnes ukjent melintoleranse som hovedsynder i de aller fleste betennelsessykdomer, med pasturisert melk som en god nr 2. Så om du føler at du bør øke karbohydratene mer enn du "får til" på andre måter så hadde nok jeg forsøkt med ris eller potet.

PS - store utslag på intoleransetest (iallfall IGg) er mer et symptom på lekk tarm enn på reelle allergier. DVS at disse intoleransene kan komme bort
når tarmen igjen er frisk og sterk. (Bortsett ifra intoleransen mot det som ødela tarmen og åpnet for resten i første omgang da... som veldig ofte er mel eller melk).

Ja, jeg ga egentlig opp hele "prosjektet" helt til jeg tilfeldigvis ble gjort oppmerksom på en mulig kur Du har selvfølgelig rett angående lekk tarm smgj Kan du mye om emnet? Jeg tenker som deg at mel er det siste jeg skal innføre. Det kjedelige er egentlig at jeg er blitt så glad i ketolysekost med f.eks sauser av rømme og fløte, i tillegg er jeg veldig glad i ost og tyrkisk yoghurt med bær. Jeg har heller aldri vært noen stor fan av ris og poteter Får prøve en moderasjon av "alt", dvs mer potet, ris og frukt og mindre rømme og fløte...

Og takk til deg og Chamomilla for gratulasjon-selv om det er for tidlig å slippe jubelen helt løs Jeg tror og lavkarbo er veldig positivt ifht graviditet! Mye sunne grønnsaker og fettsyrer som er med på å balansere hormonene.

annor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat