|
Sv: Proteiner
Så bra!
Jeg vil da til informasjon si at egg og bacon inngår ikke som standard måltid i min hverdag i det hele tatt 
Bacon brukes som smaks-tilbehør i feks cæsar-salat - men ellers lite i bruk. Egg koker jeg ofte og lager eggesalat med urter, majones, creme fraiche, sitronsaft, og spekeskinke!
Røykalaks og eggerøre, laks med grønnsaker og rømme, en sjelden gang rødt kjøtt, marinert kylling med masse "wok" grønnsaker i en blanding av rømme/fløte/kremost alt avhengig av hva jeg har i kjøleskapet.
Det er lettere enn man tror og øke på med fettet uten å føle at man "drikker" fett. En skvett fløte i sausen eller stekesjyen, smør på lavkaboskiva, steke i smør eller cocosa, avokado med reker osv. Prøv deg fram med en "skvett" eller "litt" til alle måltider og se om du kanskje blir mettere også. Salater elsker jeg, og fyller de med feks kyllingkjøtt, fetaost, spekeskinke og bruker enten olje/eddik dressing eller hjemmelaget aioli.
Jeg tror du finner utav dette jeg, det viktigste i første omgang må være og finne ut hvordan du kan spise - være komfortabel - og IKKE bli sulten med en gang etter måltidet!
|