Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-11, 17:10   #10828
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tidligere måtte man holde senge lenge(24timer +) etter en ryggmargsprøve, nå er det kun noen timer. Vil uansett ikke anbefale å gå rett på jobb eller bedrive fysisk aktivitet resten av dagen. Den hodepinen man kan få av trykkfallet i spinalkanalen forsvinner ikke med det første og er ikke god!

Den hodepinen fikk jeg oppleve i vinter, gitt. Måtte inn på akutten igjen en uke senere for å lappe sammen lekkasjen. Den opplevelsen klandrer jeg sykepleieren som var tilstede under spinalpunksjonen for, 100%. Ordren var jo at jeg skulle ligge stille en stund, men dama greide ikke å ta blodprøve (kjipe blodårer jeg har) og jagde meg opp for å gå gjennom 3-4 bygg for å komme til blodlabben, etter bare 15 minutter.

Så jeg anbefaler i alle fall å ligge stille så lenge som overhodet mulig etter ryggmargsprøven. Den uka var noe av det kjipeste jeg har opplevd, og jeg ble lagt inn aldeles dehydrert siden det er vanskelig å spise/drikke når man ikke kan løfte hodet mer enn et par centimeter fra flatt underlag...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett