Sv: Mageknip - Et resultat av økt fettinntak?
Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.
Jeg får mageknip av for mye fett...
Da er vi muligens to. Avføring og tidspunkt for dobesøk har dog ikke forandret seg.
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Kanskje du spist deg for mett? Kanskje du har spist gassdannende mat (erter, løk, kål etc), kanskje du har spist maltitol? Om du vil ha sunn tarm er selvsagt sukker og fint mel lurt å utelukke...
Føler ikke jeg har spist meg mettere, nei. I en lang periode, fram til før sommeren, bestod nesten hvert måltid av bønner og linser med kjøttdeig. Merket da selvfølgelig økt gassproduksjon, men ikke ubehag. Maltitol har jeg ikke fått i meg; spiser ingenting med søtningsmidler i. Mel og sukker er jo noe av det verste man kan spise, men med tanke på at jeg spiser det sjelden tror jeg ikke det har forårsaket mageknipen.
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Jeg ville også spist potet istedet for pasta, da pasta ikke har særlig med næring i motsetning til potet.
Spiser veldig lite pasta, men kanskje jeg rett og slett skal begynne å spise poteter. Kanskje ikke det smarteste for en som ønsker å få fram en sixpack, men mulig at energioverskuddet fører til at jeg klarer flere repetisjoner, og at musklene dermed blir mer framtredende. Verdt et forsøk.
Takk for alle forslag så langt. Setter pris på at så mange bruker sin dyrebare tid på meg og mine problemer .
|