|
Sv: Burde nybegynnertråden være "mandatory" før man får tilgang til forumet?
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Vet du, bakgrunnen for tråden var ikke at alle nybegynner skal "holde kjeft" 
Tanken bak var at nybegynnere enklere SELV kan sette seg inn i basis-kunnskapen, slik at vi kan bruke tid og energi på spesielle spørsmål og ikke gjenta at feks "ja, utslag er utslag på ketostixen" 
Det sier seg selv at en del her inne gjentatte ganger - ofte i løpet av samme dag - må svare på de samme basis-spørsmålene som det også finnes sikkert 100 av akkurat samme type fra før av.
Noen mener at vi da bør heller "la være" og svare, men hva slags forum får vi da om ikke vi som har vært her lenge også kan prøve og hjelpe til med å finne løsninger til at så mange som mulig på en enkel måte også kan "hjelpe seg selv"?
Som nybegynner mener jeg at man må være LITT mindre hårsår når man ikke får personlige svar på alle spørsmål, men blir henvist til kilde for kunnskap. Litt ydmykhet også overfor de som bruker tid og energi her inne til å hjelpe hadde vært svært hyggelig. Før en del nybegynnere nå tar dette også personlig, la meg få si at de ALLER fleste ER ydmyke og bevisst på sin manglende kunnskap i starten - og alle her inne klarer jo å sette seg inn i en nybegynners situasjon 
Denne er det bare å signere, kunne ikke sakt det medre selv…
Jeg svarer for tiden minimalt på tråder, for det meste skummer jeg bare fort igjennom dagens uleste og hopper glatt over’hjep jeg går ikke ned noe’, ketostix spørsmål, ’er i ketose men går ikke ned’, ’kan jeg spise…’ og lignende spørsmål.
…og som nevt tidligere lagde jeg nybegynnertråden for at vi skulle slippe alle disse gjentagende nykommer spørsmålene.
Jeg har ikke vært innom andre fora så jeg vet ikke hvordan ting fungerer der ute, men jeg synes ikke det er vanskelig å finne fra når jeg gikk inn her og så så hvordan forumet er inndelt, http://forum.lavkarbo.no/index.php
I tillegg så er jo alle de viktige trådene klistret innen hvert underforum… nybegynner tråden ligger klistret i kategorien ’Lavkarbo generellt’
…men jeg er enig i at søkerfunksjonen ikke er helt perfekt, men vi har jo også i tillegg fått google søk funksjon som ligger øverst i venstre hjørne.
|