|
Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
Jeg må ærlig tilstå at jeg ikke har gått på noen trening siden jeg trente karate fem ganger i uka og sykkel fire ganger uka. Da var jeg seksten sytten år.
Etter hvert tok livet og hverdagen meg, og selv om jeg alltid har vært aktiv (lange turer med bikkjer uansett vær og vind, fjellturer og overnatting i telt, hagearbeid, tung fysisk jobb, svømming med ungene og turer jevnlig i ulendt terreng /strand for at ungene skulle få styrket sin motorikk), så tok dette også slutt.
I dag tar jeg mine daglige qigong-øvelser, tai-chi eller yoga en sjelden gang og tur med bikkjene de dagene jeg orker. På det jevne er mine daglige turer nå redusert til ca 15 minutt.
Jeg er heldig som har en ekstremt høy forbrenning, men hadde jeg hatt lav forbrenning ville det og trene kiloene vekk, vært tilnærmet umulig. Jeg er absolutt ikke alene om og ha mistet helsen altfor tidlig, og jeg synest det er flott at lavkarbo finnes!
Om noen friske mennesker tror at lavkarbo er en sånn vidunderting som ikke bare gjør at man ser bra ut på bildene tatt i syden der man poserer lettkledd, men at det også betyr at man kan sitte på rumpa og få topp muskler og kondisjon, så er jeg rimelig sikker på at de relativt kjapt oppdager at det ikke stemmer.