|
Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.
Dette er noe jeg også reagerer på. Veldig mange jeg kjenner og omgås velger lavkarbo fordi da går ned i vekt uten å røre på seg. Jeg mener så klart at det å bevege seg er en viktig del av kostomleggingen og den nye livstilen. Jeg kan finne på å bli småprovosert når mennesker sier de ikke KAN trene fordi de er for.. (fyll inn etter ønske). De fleste friske, men overvektige, mennesker KAN bevege seg mer. Om det så er noe så banalt som eldretrimmen de viste på tv i gamle dager. Få mennesker er så syke at de ikke kan ha noen form for bevegelse (og disse snakker jeg så klart ikke om), men veldig mange liker å innbille seg selv at de ikke har godt av å røre seg mer en de gjør per i dag.
Når friske mennekser som ønsker å gå ned i vekt ikke går en liten tur engang ala dagen tror jeg nok at lavkarbo er valgt på grunn av quick-fix-tankegangen.
Mitt personlige mening er at de fleste (selvfølgelig ikke alle) mennesker har godt av litt mer bevegelse og litt mindre karbohydrater.
Er det ikke bedre at folk som uansett ikke vil trene blir sunnere med lavkabo da? Folk må da få velge selv uten at andre skal synse om det vel?
|