Selv har jeg ikke vært medlem så lenge - og jeg driver på "egenkomponert lavkarbo", har ikke lest noen bøker og har ikke engang lest nybegynnerguiden. Så jeg er vel dermed i kategorien "Bad Guy"... Men - jeg har ikke vært så dum at jeg har spurt de teite nybegynnerspørsmålene. Ikke fordi noen spørsmål er dumme - men fordi en bør vite at det finnes svar på dem som en kan søke opp å finne uten å måtte lage nye tråder, eller gå off topic i eksisterende tråder. Min mening er vel at det kanskje er best om åpenbare nybegynnerspørsmål besvares med en link til nybegynnertråden, uten å hekte på noen strenge eller sure kommentarer. Folk er forskjellig og det er mange veier som fører til Rom. Noen trenger mer hjelp og veiledning enn andre, men en må først og fremst anstrenge seg selv om en vil finne ny kunnskap. Om noen ønsker å gi svar - selv om svarene allerede er gitt en million ganger før - så velbekomme. Aktivitet på et forum, spesielt blant nyankomne medlemmer, er gull verdt. Bare slik kan en rekruttere og utvikle nye fremtidige ildsjeler og eksperter. Forøvrig så går det bra med min egenkomponerte lavkarbo - krontrollerer blodsukkeret og har gått ned 20 kg på drøyt tre måneder. Ned 5 kg til nå, så må jeg nok begynne å lese meg opp - for da skal jeg ikke lenger ned!