Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-11, 11:20   #18
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Det verste jeg veit ...

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.

Marella 77:
Jeg skjønner godt tankegangen din. Men jeg trur ikke det hadde funka så godt for meg, for jeg føler med _aldri_ fin, uansett hva jeg gjør. Innbiller meg at ingenting nytter.

Trur siste gangen jeg følte meg fin var da jeg var 16, hadde på meg skolekorpsuniform () og daværende kjæresten sa: Uniformen er jo ikke akkurat lekker, men den fremhever jo atributtene dine, da!!

He he - han var jo søt også. Uansett, poenget mitt er at det er ikke det ytre som avgjør om jeg foler meg fin eller ei, det er nok mitt usikre indre som bestemmer og styrer dette. Også gjenspeiler jeg dette i alle andre. Ikke er jeg noe flink på å ta imot komplimenter heller, om noen sier jeg er fin på håret klarer jeg ikke å si takk og fokusere på det, men tenker på alt det andre som ikke er pent...

Jeg veit: jeg er skrudd i hue'!

Hei igjen! hehe, ja han var jo litt søt han kjærsten din da, han mente vel ikke noe vondt...

Jeg skulle ønske du kunne ta til deg kompliments, men jeg skjønner godt hva du mener og hvordan du tenker. Tenkte også slik før. Men i det siste har jeg klart å snu tankene mine litt. Jeg har funnet ut at den eneste i hele verden som kan får meg til å få bedre selvtillit er: MEG SELV. Jeg må fikse på det jeg kan fikse, godta det jeg ikke kan gjøre noe med og psyke meg opp foran speiet med fine tanker. IKKE si stygge ting til seg selv i speilet om du skjønner. Ikke si til deg selv at det ikke nytter... for da vil det ikke nytte... DU MÅ SELV være snill med deg selv i hodet, og bygge deg opp selv!! Ingen andre her i verden har den makten over deg som du selv! HUSK DET Det er både fint å ha den makten, og ikke... Det er opp til oss selv å bruke den makten til noe positivt om du skjønner... Håper det er ok at jeg skriver så direkte.

Det viktigste er å smile til verden, og den vil smile til deg, og så vil du bli glad inni deg, og så får du lyst til å smile mer osv osv... En positiv sirkel. Håper du finner ut av dette! En annen ting som hjelper med selvbildet eller selvtilliten: Gi deg selv små mål som du greier å nå, og klapp deg selv på skulderen og gi deg selv skryt... PS, prøv å gå med hodet høyt hevet og smil neste gang du er på f.eks et kjøpesenter... Se om det blir en bedre tur... Bare prøv det Lykke til!! )))