|
Sv: Dagbladet i dag
Opprinnelig lagt inn av Tomsverden, her.
Så kommer det jo ann på hva man ønsker å bruke penger på! Noen kjøper jo flere par dyre sko hver lønning, mens jeg kjøper meg god mat og nyter den.
Litt relatert til dette - Når man først bevisst har valgt å endre sitt kosthold, og kjent positive konsekvenser av det, finner jeg det sannsynlig at mange får øynene opp for at det er litt merkelig å hele tiden etterstrebe å bruke minst mulig penger på mat. Nå husker jeg ikke tallene i hodet, men mener å ha lest at vi i dag bruker en vanvittig mye mindre prosent av inntekten på mat enn for noen tiår siden. At god mat er en god investering tror jeg kan være en naturlig tanke når man først har kjent at kroppen responderer så annerledes på én type mat fremfor en annen. 
Samtidig er det jo som Nellie sier, vi bruker så mye som vi har råd til. Selv lever jeg på AAP, som setter noen grenser for hva jeg kan ha i mitt basiskosthold, samtidig er jeg villig til å bruke mer på mat enn mange andre med mitt økonomiske utgangspunkt. Fordi det gjør hverdagen bedre for meg, rett og slett. 
|