Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 22:51   #4
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av apekatt1, her.

En helt normal dag ser ca slik ut:
Frokost: Eggerøre av 2 egg med litt fløte, kanskje noen pølsebiter/bacon/skinke.
Lunsj: Gjerne en omelett som ligner på frokosten, eller middagsrester, som lasagne (med squash eller ost istedenfor vanlige plater), kotelett med fløtegratinert sellerirot, kremet kylligsalat med majones og rømme, osv.
Middag: Samme som nevnt over, stor variasjon der, men passer på å få i meg rikelig med grønnsaker, de lovlige, men også noe løk og tomater i moderate mengder. Teller ikke karbohydrater så nøye, men sjekker på diett.no nå og da, og ligger stort sett under 20 gram om dagen.
Til kvelds blir det som regel en brøderstatning, hjemmelaget musli med tyrkisk yoghurt, stekte "røstipoteter" av sellerirot eller lignende.
Mellom måltidene blir det av og til en neve mandler, osterull med kjøttpålegg og lignende, i tillegg skal det nevnes at jeg elsker å eksperimentere med søtsaker, så blir noe pisket krem, sukkerfri sjokolade, gele, kjeks og lignende, men holder dette til helgene.
Drikker i tillegg mye vann, minst to liter om dagen, ett par kopper kaffi og noe te med natreen/stevia. Går litt cola light og farris i helgene, men sjeldent mer enn et par glass, alkohol drikker jeg sjeldent.

Så.. blir du noe klokere? Setter stor pris på hjelpen!

Mange som har stor kunnskap her inne, så jeg er nesten redd for og uttale meg! Men jeg er selv normalvektig, og har opplevd og gå opp i vekt på lavkarbo! Det kan se ut som at jeg er en av de som må telle litt kalorier, og i tillegg kutte ut meieriprodukter(som jeg tror jeg reagerer på)Spis sakte, og spis til du er passe mett, ikke stappmett

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat