|
Sv: Lavkarbo / Ketolyse. Hva er forskjellen? Jeg er helt ny på dette området. Anyone?
Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.
jepp, det er energimengden de snakker om, og ikke vektmengden 
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Skal du spise etter ketolyse-dietten MÅ du lese boka! Ellers vil du ikke tilegne deg nok kunnskap til å gjøre dette korrekt, risikere og tulle det til med og spise feil - og etterpå erklære at det "ikke fungerer". Tro meg, du vil ikke være den første - og tro meg når jeg sier at dette er meget velment råd fra min side
-Jeg har nå i dag kjøpt meg boka " Slank med Ketolysekuren". Har lest noen sider, virker grei. Skal få lest den raskt. Føler jeg har beveget meg i et helt nytt terreng. Mange som vet mye om dette, og etterhver er jeg forhåpentligvis en av dem
Er du reelt overvektig, dvs hvor høy er du og hva veier du?
-Jeg er overvektig ja! Jeg er 178 cm og veier 111,4 i dag. Har gått ned 3,8 kg denne første uken på denne kuren (Jippi Og min maksvekt er på 117,7 kg.
Min bmi i dag er på: 35.
Hvis du ikke er glad i å lese bøker bør du ihvertfall sette deg godt inn i hva dette dreier seg om. Tyggis kan gjøre at du ikke opplever vektnedgang.
-Jeg skal lese denne boken nå... Men syns virkelig det er rart at sukkerfri tyggis kan være grunn til å ikke gå ned. Har nå spist noen tryggis hver dag, og gått ned likevel, men har vel spist så si null i karbo utenom dette da... Er det ikke 5g på en dag?
Hvis du ikke visste at det skulle være så mye fett på ketolysekuren sier det meg at du ikke er heeeelt oppdatert på hva det vil si og spise ketogent/etter ketolysedietten. Fett er hele poenget med lavkarbo, når du kutter karbo MÅ energien komme fra fett. Spiser du lite karbo OG lite fett kan det over tid føre til dårligere helse og mangler.
-Jeg har ikke full kontroll på dette, så langt i fra. Men har den siste uken lest mye, men blir litt forvirret nå til å begynne med, for jeg hadde ikke bestemt meg for hvilken diett, så hadde tenkt at jeg skulle bare kutte ut karbo og så kose meg med det jeg vil av fett. Ble overrasket over at det var så mye som 75 % fett.
Tror du fett er helseskadelig? Les nybegynnertråden til arnakristin EN gang til, og da spesielt det som omfatter fett. Jeg forstår ikke helt hvorfor du har valgt lavkarbo som kosthold når du har såpass liten kunnskap om det - men antar det skyldes litt opphaussing i media den siste tiden 
-Jeg valgte dette fordi jeg ble anbefalt dette av ei dame, og så har jeg jo over lang tid hørt om lavkarbodietter. Jeg hadde planer om å sette meg skikkelig inn i dette FØR jeg begynte, men så tok det så lang tid før jeg fikk rota meg til dette, så jeg bestemte meg en kveld bare for å starte dagen etterpå. Og så gjorde jeg Har ikke sprukket på karbo denne uka, og har vært i ketose siden dag 2. Men har skikkelig dårlig smak i munnen, og er veldig tørr i munnen, men dette er vel en bivirkining har jeg forstått. Er også svimmel og tung i hodet.
Skal du gå på ketolyse-dietten - MÅ du lese boka. Ellers kan du bare spise generell lavkarbo etter denne.
Hvor mye skal du ned i vekt? Har du tenkt og spise lavkarbo også etter at vektmål er oppnådd? Hva er din BMI i dag?
-Min bmi er på 35. Skal ned 40-50 kg, men første delmål er 15 kg. Har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre når målet er nådd, men det blir vel å spise sunn mat, og lite karbo tror jeg.
Endring av kosthold er en stor greie, og krever mye kunnskap. Starter du nå med "ketolyse", spiser gulrot og tyggis, for lite grønnsaker, og altfor lite fett risikerer du og ikke gå ned i vekt (sett at du er reelt overvektig), og du risikerer og bli syk. Din konklusjon kan da bli at "ketolyse-dietten er farlig og fungerer ikke" - dette selv om du ikke har spist etter "reglene".
-Ser denne.
Kjøp boka. Les nybegynnertråden om igjen. Les alle linkene i nybegynnertråden. Spis godt med fett om du spiser minst mulig karbo. Drikk mye vann. Fortsett og være like flink med og stille spørsmål også, men du har et stort ansvar selv for å lese deg til den kunnskapen du trenger!
-Ja, jeg vet... Driver å setter meg inn i dette nye nå.
-Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg!!! Setter pris på dette 
-Ps, hvordan deler jeg opp sitatene og svarer på hver av dem slik du gjorde? Sorry at dette ble slik, håper du ser hva jeg skrev og hva du skrev...
|