|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Prater visst med meg selv i dag - men jeg må fortelle om bakeforsøket mitt i dag.
Jeg har altså bakt brød fra Lavkarbohuset.
I oppskriften står det anbefalt å tilsette 40-50g finkhakkede frø i tillegg til bakemiksen. Jeg tilsatte 40g finhakkede sesamfrø uten skall, for at det skulle bli minst mulig ekstra karber utav det.
Brødet fikk likevel bittelitt "gummi aktig" konsistens, så neste gang tar jeg kanskje litt mer frø, 50-60g tror jeg, selv om det gir litt ekstra karber.
MEN: Dette var faktisk brød altså, til tross for en antydning til gummi aktig konsistens. Smaken var veldig god, faktisk synes jeg det smakte mye bedre enn vanlig brød!! Deilig å spise noe som minnet om brød både i smak og konsistens. Om noen av dere savner brød, anbefaler jeg dette absolutt.
Når jeg inkluderer frøene jeg tilsatte fant jeg ut at hver skive hadde 0.9g kh, hvis jeg tilsetter mer frø neste gang, blir det jo litt høyere. Men da kan man jo faktisk ha ett par skiver uten at det går for mye ut over grønnsaksinntaket
Jeg planlegger allerede å sende inn en bestilling på 10 brød, da får en rabatt på det.
Jeg skal prøve å skjære opp i skiver og fryse ned, kan jo ikke spise for mye slikt med mitt kh inntak, men håper det smaker godt tint etter en omgang i brødrister - skal avgi rapport på det
Fornøyd med dagens oppdagelse. -Jo mer jeg oppdager jo lettere fortoner det seg for meg å fortsette med lavkarbo som livslang livsstil
|