Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-11, 20:36   #28
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Nei jeg synes ikke det er flaut..., men jeg synes det til tider er vanskelig å takle det når svigermor synes jeg har "holdt på med dette ganske lenge nå" (4 mnd), og lurer på når jeg skal "begynne å spise vanlig mat igjen", fordi hun "ikke vet hva hun kan servere til kaffen...!"

*Hvordan skal jeg forklare at jeg IKKE kommer til å begynne å "spise vanlig" igjen, når det ikke hjelper at hun vet jeg mistet barnebarnet hennes i magen min pga svangerskapsdiabetes???

*At jeg sliter med ukontrollerbare blodsukkersvingninger som gir meg et sukkersug jeg lett kan sammenligne med røyksug (JA jeg HAR røkt), og som jeg mister kontroll på om jeg spiser 1-2 vanlige brødskiver, pasta eller unner meg litt snop eller kake i løpet av en dag? (Jeg var endelig etter 2 uker på LCHF helt kvitt blodsukkersvingningene og dermed all form for sug og har ikke hatt det etterpå )

*Og at jeg har fått til dels svært kraftige reaksjoner på gluten/hvete nå etter at jeg gikk over på lavkarbo, og at det bare overbeviser i allefall meg, at oppblåstheten og mageproblemene jeg har hatt i hele mitt liv så langt tilbake jeg kan huske (svært "nervøs mage bl.a) har vært symptomer på det samme? Altså at jeg sannsynligvis er intolerant for gluten/hvete eller har en eller annen form for cøliaki?
"...Men jeg har jo tålt det før..., så da kan jeg jo ikke ha glutenallergi/intoleranse nå. Det blir sikkert bedre igjen om jeg bare begynner å spise KH gjevnlig igjen..." (?)

"Det er jo så vanskelig å servere noe til kaffen....!"

Jeg blir bare så lei meg!
For dette er en veldig snill og grei dame vanligvis, men nå synes jeg hun gir meg unødvendige problemer
Kan ikke de andre spise og kose seg med kake da? Jeg trenger det faktisk ikke, for jeg sjesser ikke lenger

Jeg har levd på LCHF nå i disse mnd, og har netopp begynnt å øke bittelitt på KH fordi jeg er gravid igjen.
Men jeg vil ikke, noensinne innføre hvete, brød, eller pasta i kosten min igjen. Bittesmå mengder poteter og ris vet jeg at magen min tåler greitt, men det må være unntak om jeg skal spise det. Mulig jeg kommer til å bruke bittelitt bygg-gryn en gang i fremtiden også, men ingenting av dette blir innført i min kost før jeg er på machvekt.

Middag/lunch går vanligvis greitt, men det var denne kaffekosen da... som jo MÅ være kake Og det er jo det de vil servere, ikke middag.

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat