|
Sv: PCOS skravletråd
Jeg synes det var vanskelig å finne balansen etter å ha økt litt på karbene, men blir som deg veldig fort oppblåst i magen etc, så det straffer seg jo fort, og blir dermed ikke så fristende.
For meg funker bønner, linser og quinoa (til middag), og havregrøt. Blandingsprodukter som leverpostei, fiskekaker, pølser og ferdigkarbonader går også bra. Grov pasta har jeg prøvd en gang, det fungerte. Grov ris kan også kanskje gå. Det jeg ikke kan spise er hvitt hvetemel, som i pannekaker, boller og pizza. Hvit, klebrig ris. Sånn sett tror jeg bare du må prøve deg fram litt.
Som forbilde for jenta di tenker jeg at det er viktigere at du spiser bra mat til middag enn at du spiser pannekaker og boller 
Men: en ting jeg merket da jeg økte på karbene var at det var utrolig fristende å gi litt blanke etter å ha vært så flink. Kan det være derfor sjokolade og boller har funnet veien til din munn? For med litt målrettet innsats så kommer du på rett kjøl igjen, og klarer å si nei til ting som gjør kroppen din et ubehagelig sted å være, selv etter å ha spist "forbudte" ting!
Hvordan metformin påvirker oppblåsthet aner jeg ikke. Men spennende om du finner ut av det!