Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-11, 22:32   #10729
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen, her.

Har jeg krav på at arbeidsgiver dekker overtidsmat når overtiden er "frivillig". Altså; jeg er ikke beordret til å sitte lenger enn 7,5 timer, men det er så sinnsykt mye å gjøre på jobb akkurat nå at sjefen min hadde blitt himla sur hvis jeg tuslet hjem klokka fire hver dag.

Jeg finner ikke noe om det i arbeidsmiljøloven... Men hos oss får vi ta oss en pizza eller fjordland hvis vi jobber mer enn to timer over normal arbeidstid.

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

vi jobber frivillig overtid, men 30 min matpause og mat får vi bare om vi jobber min 4 timer over normal arbeidstid.
men du må nesten høre med jobben din, for vår avtale er forhandlet frem mellom ledelsen og fagforeninga tror jeg...

Det var en dårlig avtale med tanke på at arbeidsmiljøloven sier at du har krav på minst 30 min pause etter 2 timer over normal arbeidstid...

Sitat:

§ 10-9. Pauser
(2) Når arbeidstaker arbeider mer enn to timer etter at den alminnelige arbeidstid er avviklet, skal arbeidstaker gis en pause på minst en halv time. Pausen regnes som en del av arbeidstiden. Pause som legges etter alminnelig arbeidstids slutt, godtgjøres som overtidsarbeid, men regnes ikke med i det antall timer det er tillatt å arbeide overtid etter § 10-6. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen kortes ned eller forskyves.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC