Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-11, 22:11   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: höyt kolesterol og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av krkess, her.

nu mä jeg si at jeg bor i Österrike, og de har andre mäleenheter enn i Norge. Kolesterolen er 277 mg/dl akseptert er 140-200
HDL Kolesterol er 82 mg/dl >45
LDL 175
triglyceridene er bra 99 mg, den kan väre opptil 190
Kolesterol/HDL er 3,38 den kan väre opptil 4,0

ja, jeg mä jo tilstä at jeg bare trener en gang i uka, jeg mä vel ta meg sammen og trene mere. Jeg har sluttet ä spise egg til frokost, spiser knekkebröd med bacon eller skinke. Öker heldigvis ikke i vekten (jeg har spist meg lei av egg til frokost) Ellers er jeg nöye med ä holde dietten

Egg er nå ihvertfall friskmeldt når det gjelder kolesterol, så det synes jeg ikke du skal slutte med.
Nå forstår jeg ikke verdiene dine, at HDL er høyt skal ikke være så farlig, mens det er LDL - og da spesielt små partikler som ikke er bra.

For kvinner er det faktisk ny forskning som sier at det ikke er så farlig med høyt kolesterol som man har trodd...

Anbefaler deg og søke opp kolesterol her inne på forumet, og også sjekke ut Espen Rostrup sin blogg. Søk i søkefeltet i bloggen hans på kolesterol og les artiklene som da kommer opp.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat