Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-05, 21:53   #68
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Kan dette skyldes en lang rekke med mer eller mindre vellykkede/mislykkede forsøk på å gå ned i vekt i løpet av en årrekke???

Det er mye mulig kostholdet mitt tidligere har ødelagt noe ja. Men jeg har aldri vært direkte overvektig og har aldri hatt mislykkede slankekurer, det ligger også langt tilbake i tid. Jeg var nok ivrig slanker i min ungdom, og la grunnlaget for en slarkete forbrenning den gangen ved å spise lavfett og altfor lite - jeg var ikke overvektig som sagt, men med Twiggy som ideal og miniskjørt som høyeste mote i tillegg til å være danser med de krav til størrelse det innbar, - blir man ikke sunn ! Jeg var alltid på slankern !! Stoffskiftet fikk nok nådestøtet der ja !!

En ulykke (fallt ned stige fra 2. etg ned i steintrapp kjeller) gjorde at jeg ble sengeliggende ganske lenge (brakk ryggen) og uten den vante treningen la jeg på meg en del. Måtte jo slutte med dans og fant ikke umiddelbart noen annen aktivitet som appellerte til meg....

Etter at jeg ble mor i 1978 kom hormonene mine i ulage - og selv om jeg gikk ned fra 65 til 50 kilo innen 1/2 år etter fødselen (veide 50 kg da jeg ble gravid, la på meg 25 kg i svanger skapet, veide 65 kg da jeg kom ut av sykehuset), OG begynte å trene ganske aktivt med vekter - måtte jeg være veldig forsiktig med hva jeg spiste. Skulle ikke mye utskeielser til før kiloen kom på. Hormonbalansen min har vært utredet så mange ganger at den kunne fylle flere permer. Ingen finner ut av det ....

Fant Atkins i 1982 og har siden da fulgt mer eller mindre lavkarbo kosthold. Endelig fant jeg et kosthold kroppen min trives med, med mat jeg ikke ble sjuk av. Diverse årsaker gjorde at jeg ikke kunne fortsette treningen som før, men jeg var fremdeles ikke overvektig. Atkins den gangen var litt strengere enn nå, så jeg lagde nok min egen levelige versjon. Og spiste masse god mat, omtrent slik jeg gjør nå faktisk. Uten å legge særlig på meg. (fra 1992 skjedde det masse saker, både medisinsk og privat, var nede på 55 kilo leeeeenge. Sykehusopphold, operasjoner...). Sluttet å røyke 17. april 2003, samtidig ble ryggen dårligere igjen og jeg la på meg 15 kilo. Helt umerkelig..... hadde ikke vekt hjemme engang.... Så plutselig bilder fra en ferie . Fant den nye utgaven av Atkins boka (2003)og begynte på Induksjonsnivå - etter boka denne gangen, - og det tok meg 2 år å ta av de 15 kiloene. Samtidig har helsetilstanden igjen blitt mye mye bedre. Og jeg er tilbake på før 1992 nivå, vektmessig, - vel det er noen få cm mer rundt magen, men ellers... formen er iallefall like bra og jeg får på meg en del klær fra dem gang (venter på at skulderputer skal bli moderne igjen !!).

Sist redigert av Nille : 22-10-05 kl 22:03.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat