Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-11, 10:42   #36
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Har hatt masse stress over en lang periode og det kan jo sikkert ha sin betydning. Likevel er det vanskelig å tro at det alene skulle være grunnen til at jeg øker i vekt. Har jo ikke bare stress heller. Spiser ganske variert og trives på lavkarbo, eneste jeg savner egentlig er frukt. Ja, og wienerbrød, det brukte jeg å spise kansje to ganger i året...
Takk til alle dere som har giddet å svare meg. Hjelper bare det, selv om rådene er sprikende...

Kroppen vår er ett samensatt og komplisert system... og det kan være mange grunner til stagnering og vektøkning.

Noen har en teori om at kroppen holder på fettet, og kanskje til og med lagrer litt fett når det nermer seg høst og vinter. At man er litt sesongstyrt rett og slett..at kroppen forbereder seg på kaldere tider..en slags gå-i-hi-effekt...
Enkelte har vanskeligere for å gå ned i vekt på høst/vinter pga dette...
Men det er ikke noe jeg vet mye om, men har hørt snakk om.

Jeg vet ikke om dine kg har kommet den siste tiden, eller jevnt over på de 9mnd.

Uansett tror jeg ikke du får så mye mere svar her...men jeg håper du ikke gir opp og fortsetter å prøver. Det er ikke lett å holde motivasjonen oppe når vekta går gale veien, men bruk forumet og støtten du får her!
Her er det mange fantastiske folk og støtte å få!

Stå på!

Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat