|
Sv: Demotiverende *sukk*
Jeg synes du spiser lite fett. Det kan ta fra 2-8 uker før fettforbrenningen er ordentlig i gang for mange, og to uker - vel da er du ikke over annet enn den aller første karbohydrat-avvenningen.
Spiser du lite fett, gjør du det ekstra vanskelig for kroppen og få i gang fettforbrenningen. Det er lettere for kroppen og forbrenne inntatt fett enn kroppsfett, og akkurat nå kan kroppen oppfatte ting som "sulting". Da stanser det meste opp, fordi den er opptatt av å komme helskinnet gjennom "sultingen". Den lærer seg ihvertfall ikke og forbrenne kroppsfett på denne måten.
Du kan ha gått opp pga inntak av saltmat, eggløsning, snart mens osv, så om du skal basere kostholdet ditt som vellykket på bakgrunn av vektnedgang kan du nok se tøffe tider i møte...
Det er mange som tror at lavkarbo er en quick-fix, at man raser ned i vekt uansett, men slik er det for noen, ikke for alle. Dette er det viktig og være klar over, slik at man ikke blir demotivert.
De fleste her inne tør jeg vedde på IKKE spist brødalternativer i starten når de la om. Dette er ofte noe man leser om etterhvert, og innfører i kosten. Brøderstatninger er for mange partystoppere.
Etter min mening er du litt for fersk til å se konsekvensen av å egenkomponere atkins-dietten - dvs litt for lite kunnskap foreløpig om din egen kroppen og om hvordan lavkarbo fungerer. Ikke ta dette personlig, det er et STORT antall newbies her inne som gjør som du - som egenkomponerer og som ikke går ned i vekt fordi de ikke spiser korrekt etter prinsippene i retningen de har valgt. Se det som læring, ingen er perfekte første gang de gjør noe nytt 
Sett igang på nytt, denne gangen føler du atkins-induksjonen 100% og ser hva som skjer. Spis MYE mer fett enn det du gjør nå!
Avhengig av hvilken kokosmelk du har valgt - bruker du den magre er kostholdet ditt faktisk et modifisert lavkalori-kosthold, men nå også uten karbohydrater og det holder ikke for å hjelpe kroppen i gang...
Du har to alternativer: Fortsette, innse at du må gjøre ting på en annen måte, lese deg mer opp på hvordan dette fungerer, eller velge og bli snurt fordi den måten DU har valgt og spise på (som etter min mening ikke er helt korrekt) ikke fungerer, og finne en annen løsning.
Skal man nå et mål må man utføre de handlinger nødvendige for å nå målet på den måten man har valgt...
Det var en tråd her inne om ei som hadde spist lavkarbo i seks uker uten suksess. Hun hadde egentlig bestemt seg for at lavkarbo ikke var noe for henne, men heldigvis la hun ut en tråd. Etter en gjennomgang av matinntaket viste det seg at det var så lite fett, at det ikke var rart vektnedgangen lot vente på seg - motivasjonen kom tilbake, og vi venter nå i spenning på å høre hvordan det går framover 
Linken Carisma la ut har mye for seg - mange "skjønner" mer av hvordan ting fungerer mentalt i en slik omstilling. Om du velger og føyse det vekk er jo opp til deg - men det er viktig at også du finner ut hvordan du skal motivere deg når ting ikke går heeeelt som du hadde forventet, og hvordan du da skal forholde deg til at du blir skuffet.
Husk på en ting: Når du avvenner hjernen fra sukker og stivelse, vil den bruke ALLE triks i boka til å få det til å begynne og spise høykarbo igjen! Tenk gjennom om dine tanker og følelser nå er basert på din bevisste tankegang og ønske om endring, eller om det er sukkersugen hjerne som prøver og påvirke deg i negativ retning... Det kan ta for noen opptil et ÅR før hjernen venner seg på ordentlig lavt karbohydratinntak... så igjen, tålmodighet er nødvendig 
Jeg håper du ser at du kanskje må forsøke og justere kostholdet ditt litt for å oppnå målene dine, og at dette er en læreprosess de aller fleste av oss har vært gjennom 
|