|
Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi
Opprinnelig lagt inn av Ziggy
Husk, du skal ikke være redd for hvor mye kalorier du spiser, men sørge for at kroppen får nok energi slik at sammensetningen av næringsstoffene gjør at fordelingen av kroppsmassen etter hvert blir optimal!
.
Dette skal jeg teste ut. Jeg har lavt stoffskifte og har normalt måttet ligge over 1425 men ikke over 1875 for å ikke legge på meg... men som du sier, da har sammensetningen vært en annen.
Jeg har vært med på et forsøk med Banting dietten. Denne er back to basic og bygget på William Banting/William Harveys "The Banting Diet" - den første offisielle lavkarbo dietten fra 1864's "Letter of Corpulence".
Vi kalte oss "Banta Babes" litt uhøytidelig i et annet forum. Men Bantinjg folkene fant oss og ville ha seg frabedt dietten diskutert i andre forum enn deres eget. Men det ikke hovedsaklig på et fettinntak på 80-90 % pr dag. Kaloriene kom derved høyt og jeg la på meg 3 kilo......i løpet av 4 uker Det skulle egentlig ikke gå an da... Jeg fulgte dietten til punkt og prikke, men jeg må nok innrømme at kroppen min ikke reagerer helt normalt. Well, bygones !!
Her er info om Banta:
http://bantadiet.com/