|
Sv: Skattefradrag for Eurodietten
Opprinnelig lagt inn av mamsa, her.
Hei dere. Ett lite spørsmål fra meg: Fikk dere fradraget godkjent? Jeg fikk det ikke. Med begrunnelse at de ikke ga støtte til forebygging av overvekt. Ok. Jeg har vært overvektig i over20 år (av forskjellige årsaker)startet med en BMI på 46 og er i dag nede i 26. Var liksom ikke noen mini da jeg starta og jeg har prøvd alt uten å lykkes, før nå. De skrev også at jeg måtte ha noen tilleggs sykdommer. Noen som vet hva dette er? Urinsyregikt,leddgikt og slitasjegikt holder det?
Håper noen har ett godt forslag til hva jeg skal skrive i klagen. For klage skal jeg (jeg har altså enda ikke fått igjen skattepengene- de kommer visstnok om en 10 dagers tid- siste utbetaling dette året)
Ønsker alle en flott søndag ettermiddag.
Sendte du med legeerklæring? Merkelig at de ikke godkjente det isåfall.. Leddgikt/slitasjegikt vil jeg ihvertfall tro er en "god nok" tilleggssykdom, da overvekt forverrer disse sykdommene, så vidt jeg vet. Hva med insulinresistens, hadde du det? Det fører jo gjerne til diabetes 2, såfremt man ikke legger om kostholdet og går ned i vekt. Urinsyregikt vet jeg lite om, men det kan godt være at endret kosthold hjelper på det også. Det hjelper vel i grunnen på det meste, men man trenger uansett legeerklæring for at det skal være gyldig grunn.

|