Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-11, 17:51   #27
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Skjønner hva du mener og er i prinsippet enig. Likevel må vi huske at også vi som ikke har fedmeproblem, bør kunne ytre våre ønsker for fremgang. De fleste synes nok at tjukkere midje enn hofte, er ikke idealvekt. Lover deg, tar ernæringen alvorlig og dette sitter ikke i hodet. Har ingen skrudd selvbilde eller spiseforstyrrelser. Konstaterer at jeg vil ikke gå mere opp i vekt og at jeg spør om råd hvordan gå ned de kiloen som har kommet de siste 9 mnd med samme kosthold og trening. Nettopp pga at lavkarbo ikke er slankekur men vektregulerende livstil. Det er mulig at kroppen min vil ha denne vekten nå, men det er slitsomt med tanken på feks klær på en dame 156 cm og str 42 rundt magen og for stort ellers. Høres det ut som normalvektig?

Har overhode ingen spiseforstyrrelse tanker om deg heller Tvert i mot, høres ut som en fornuftig og sunn jente.

Lurer på om du kunne ha hatt noen hendelser, episoder eller livskriser i det siste som kanskje kunne ha ført til økt stress?? Lite søvn, dårlig adbeidsmiljø o.l

Tenker da på de siste 9 mnd hvor vekta har gått gale veien..

jeg er overhode ingen ekspert på dette området! men det er en kjent sak at stress=økt utskillelse av kortisol og adrenalin. Begge disse hormonene påvirker blodsukkeret og fører til at det stiger, som igjen kan være negativt for god fettforbrenning.

link: http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...e-vektnedgang/

Håper du kan finne en løsning, da det ikke er en morsom situasjon å være i

Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat