Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-11, 09:21   #59
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Jeg synes det er litt utrivelig her inne noen ganger ...

Jeg ser veldig godt poenget til Cherry. Kanskje har man brukt lang tid på innlegg/forklaringer/utdypinger om et tema en eller flere ganger før. Gjerne med lenker til relevant informasjon.
Jeg oppfatter det da som et ønske om å hjelpe når det henvises til andre tråder. Jeg har gjort det flere ganger når jeg ser at noen ikke har fått svar etter noen timer, og jeg ikke har tid (eller lyst til å bruke tid) på å skrive et utfyllende svar. Prøver å skrive hyggelig
Det er også flere emner som aldri blir gamle. Som hårtap, leggkramper, symptomene som mange får ved overgang til ketose, migrene som for mange blir mye bedre mm.

Og som Kitt så har jeg noen ganger henvist til lista med lignende tråder som dukker opp nede. Fordi jeg brukte tid før jeg fant de selv, og fordi jeg liker å hente informasjon flere steder for å gjøre meg opp egne meninger om noe.

Jeg ser også at det kan føles utrivelig noen ganger med knappe svar. Men jeg har oftere sett at noen kommer med spørsmål som tyder på at de har forstått lite av lavkarbo, noen har kommet med mer utfyllende svar. Ofte med lenker til relevant informasjon for å underbygge svaret. F.eks i forhold til "sunt fett" - mettet, umettet, omega3,6... Og da får tilbake omtrent at: "du er ikke fagperson, så du har ikke noe grunnlag for å uttale deg om det. Jeg vil ta litt herifra og derifra og vil at det skal virke. Ellers er det noe galt med lavkarbo.." Har noen tatt seg tid til å begrunne hvorfor de mener noe, og argumentet tilbake er at det er feil "fordi det vet alle" - så reagerer jeg. Beklager, det var litt frustrasjon fra meg, Men jeg føler absolutt at problemstillingen går litt begge veier. Ikke bare at det er flere av de "gamle" her som er frekke.
Og som det er påpekt over her, det går nok mere på at vi er forskjellige som mennesker. Og at når vi skriver så mangler tonefall, smil, kroppsspråk. Og at forskjellige fora får "sitt språk".

Når det er sagt, så slenger jeg ut en ide om å klistre litt flere tråder. Nybegynnertråden til arnakristin blir det jo lenket til hele tiden, uten at jeg har inntrykk av at det føles frekt?
Kanskje vi kan bygge opp tråder som klistres om leggkramper, migrene, hjertebank, hårtap, irritabel tarm og andre ting mange lurer på?

Det skal alltid være lov å spørre om ting, og jeg synes man bør svare høflig.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat