Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-11, 09:06   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hodet skal med ... Når?

Flott innlegg, Chamomilla! Jeg har ei venninne som også gikk på Silvakurs og hadde mange positive opplevelser.
Jeg tror ikke man behøver å betale mange tusen for at noen skal lære en å snu på tankene, selv om det nok er lettere med veiledning i et fellesskap (ikke noe negativt overhodet om verken Silva eller tilsvarende, men det er jo ganske dyrt), det finnes flust av liknende metoder å ta av der ute. Jeg har hatt nytte både av The Secret og Louise Haye, f.eks. Det er utrolig amerikansk og på grensen til hallelujastemning, altså, men jeg for min del trengte bare inspirasjonen til å dra meg selv i riktig retning positivt, så den type litteratur og filmer bør sees med et visst filter (apropos filter, mange av Haye sine filmer er spilt inn med rosa filter, skikkelig såpeoperatstil! ).
Paul McKenna har også noen bra meditasjontaper og tv-shows som er interessante, her også kan det være greit å ha litt filter. Men igjen, jeg liker litt å bruke disse "ekstreme" filmene/bøkene/lydbøkene, for de trekker meg i det minste i riktig retning, og kanskje litt ekstra i sin mangel på moderering. Nå ble jeg nesten litt inspirert selv, for det er lenge siden jeg har befattet meg med denslags.

Men ja, for meg har det i hvert fall vært tre viktige ting; å akseptere nåværende situasjon, fokusere på det som allerede er positivt, og se framover!
Jeg kan ikke begynne å si hvilken frihetsfølelse det er å føle seg slank og "normal", og faktisk klare å se omtrent det hva andre ser. Det har jeg jobba hardt for -både det å gå ned alle disse kiloene og det å både underveis og i etterkant forstå det selv også.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat