Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-11, 02:18   #10689
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er jo i prinsippet det samme som når man sier neitakk til cola eller søte saker hos folk som digger det.
Selv om jeg har diabetes 1 og dermed absolutt ikke skulle trenge forklare hvorfor jeg velger og ikke drikke cola eller spise seigemenn, så møtes jeg ofte av at "de ikke drikker så mye (bare 1 flaske eller to til dagen), og det er jo ingenting......", og de kan ikke se noe som helst galt med det og at jeg ikke vil sette masse insulin for å drikke cola er jo bare teit av meg.....

Når det gjelder vin, så tilstår jeg glatt at f.eks. i juletider så drikker jeg stort sett daglig vin til maten (og kanskje ett til dessert?) + jeg nyter en konjakk eller to når jeg får lyst.
Slik jeg bor er det 3 mil til nærmeste lege, og skal man ha legevakt risikerer man å måtte til nabokommunen 6 mil herfra. Skulle bikkjene eller katten trenge hjelp, er det 21 mil til nærmeste med døgnvakt.
Men jeg drikker likevel når jeg har lyst på et glass vin eller to....