Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-11, 21:52   #11
Dollsine
Gjest

Sv: Okey, hvorfor nekter kroppen min å gå ned i vekt?

Oi oi oi. Jeg henger meg på her jeg. Har ca 15 kg som skal av og jammen sitter de som om de er skrudd fast. Uten å få i detaljer har jeg holdt på i 15 mndr, gått ned ca 5 kg (egentlig 4 nå). Og ja, jeg har prøvd ALT. Så jeg henger meg på tråden og følger deg/dere.

Betennelse i kroppen er nevnt, svaret mitt her er nok ja.
Stress er en faktor som nevnes ofte ved spørsmål om hvorfor vekta stopper; check her og for min del. Og Mio87; det å ikke gå ned i vekt er en stressfaktor som kan stoppe vektnedgang.
Nok søvn er viktig; her synder jeg stort! Det blir som oftest bare 6-6,5 t/natt + ca 30 min på bussen hjem etter jobb, noe som i sum er altfor lite for meg.
Lavt nok på kalorier, lavt nok på karbohydrater, lavt nok på proteiner er nevnt som årsak for slike som meg som er oppe i årene. Det stemmer nok.

Så kan en jo si at jeg vet hva som kan være utfordringen. Ja jeg vet, men det er fryktelig vanskelig å gjøre noe med dette i tillegg til kostholdet. Altså, dette gjelder for meg. Hadde jeg gått ned litt smått om senn så skulle jeg ikke brydd meg. Men sånn det er nå så bryr jeg meg!

Men kanskje finner vi ut av det sammen?

Det blir foreslått å kutte fløte og erstatte det med CF - hva er det?

Svar med sitat