Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-11, 14:50   #4
mamma_møø
Medlem

mamma_møø sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
mamma_møø er ny på veien

Sv: Demotiverende *sukk*

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Kanskje fordi kroppene våre ikke er maskiner. Det tar tid for dem å lære å leve med nytt kosthold. Gikk du rett fra høykarbo til lavkarbo? Regner med at mye av det du gikk ned første uken var vann, og nå trenger kroppen tid til å stabilisere. Ta deg tid, ikke stress. Stress er kjent for å hindre vektnedgang. Kos deg med den gode lavkarbomaten, les rundt omkring på forumet, mye gode tips her. I tillegg kan det kanskje etter hvert, om ikke vekttapet starter igjen, være en ide å få noen til å se over hva du spiser, evt. legge ting inn i Diett.no for å få en oversikt.

gikk fra høy- til lavkarbo over natten. Prøver å ikke stresse, men inspirasjonen og engasjementet er litt på dalende nå etter et par uker. Nå har "nyhetens interesse" (for meg selv, altså, jeg har ikke broadcasta dette) liksom lagt seg litt, og hverdagen er tilbake, og jeg kjenner at jeg må jobbe mer med meg selv for å holde motivasjonen oppe.

Heldigvis er vi to her i huset som jobber med det samme! (og uheldigvis for meg er vektnedgang enklere for menn enn kvinner - ikke at jeg ikke unner gubben hver kilo han går ned, men det føles litt urettferdig når vi spiser akkurat like lite av alt, og han går fortere ned)

Alt vi spiser blir registrert og telt i diett.no, men jeg jobber fremdeles med å finne en balansert måte å sette sammen kostholdet på. Har lest masse, men trenger litt erfaring trur jeg. Heldigvis kommer det etterhvert!

mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat