|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Ja, jeg har også hørt at GR nå anbefaler litt reduksjon i kh, men tror det går på sukker og hvitt mel, og at du da spiser andre typer kh isteden, ellers er det vel stort sett samme som før. Fullkornsprodukter er vel uansett bedre enn hvitt mel, antar jeg.
Nei, det er vel ikke det samme som passer for alle. Men det er jo et fakta at 75% av alle som er overvektige har større eller mindre grad av insulinresistens, og den eneste måten å få kontroll på det på er ved å redusere karbohydratene. Så det betyr jo at 75% av de som er overvektige sannsynligvis vil ha godt av å i alle fall redusere betraktelig på karbohydratene i forhold til hva som er vanlig i samfunnet.... Hvor mye som er nødvendig er nok sikkert veldig individuelt, da
Jeg har sittet og lest meg igjennom alt jeg ikke tidligere har gjennomgått + sett på ting jeg har lest på nytt på Espen Rostrup og Thomas Geisner sine blogger i dag, samt lest mye på kostdoktoren sine svenske sider. Og neste gang jeg skal til byen eller på kjøpesenter har jeg tenkt meg innom en bokhandel og kjøpe Matrevolusjonen samt se om det er andre lavkarbo bøker jeg kan ha nytte av. Prøver å lese meg til mest mulig kunnskap for tiden. Vi gjerne stå så godt rustet som mulig til å gjøre alle de beste valgene for meg selv nå når jeg snart skal over på vedlikehold. Ja, det er nok litt kontrollfreaken som snakker nå også, men jeg har definitivt ikke lyst til å gjøre ting slik at jeg ødelegger det jeg har oppnådd, samtidig som jeg også ønsker å finne en måte å leve på som jeg kan trives med som livsstil resten av livet
|