Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-11, 11:08   #4275
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Hei Dollsine

Joda, det stemmer nok at det er vi i Lavkarbohuset som har importen av denne pizzaen til Norge.

Jeg skulle mer enn gjerne ha solgt pizzaen for 25 kroner jeg, men da hadde vi rett og slett solgt den med tap. Den koster oss nemlig mer enn disse 25 kronene ferdig fortollet inn til Norge. Det er nemlig det som er det største problemet her i landet, skal man selge matvarer produsert i utlandet kommer det først matvaretoll på produktet, så kommer det et par andre avgifter, og på denne pizzaen kommer det så ca 4 kroner i ekstra avgift siden produktet inneholder melkeprotein.

Oppå det hele kommer det moms, ikke bare på selve varen, men vi må også betale norsk moms på frakten fra Tyskland, og den er heller ikke direkte billig.

Så enkelt, og samtidig så vanskelig er det å drive med mat i Norge.

Og alt dette slipper dere selvfølgelig når dere handler privat for under 200 kroner. Men det kan dessverre ikke vi gjøre.

Fakta er at i snitt sitter vi igjen med en fortjeneste på under 10 kroner på en pizza eller et brød. Dette skal betale husleie for lager, strøm, telefon og andre utgifter. Begge vi to som driver dette er i full jobb ved siden av, for penger til å kunne ta ut lønn for dette er vi fremdeles veldig langt unna, men vi håper jo at vi kanskje kan komme dit en gang.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset

Hei Jon! Så flott at du/dere følger med diskusjoner hvor Lavkarbohuset blir nevnt! Jeg har sett i flere tråder at dere etterlyses, og derfor ble gleden dobbel da jeg så innlegget ditt. Det stemmer at jeg har sjekket om det var mulig å få tak i pizzabunnen (som jeg fortsatt ikke har prøvd) andre steder, dette på lik linje med hva jeg (og andre) gjør med andre matvarer. Jeg er også klar over at en pris på kr 25,- pr bunn ikke er reell innkjøpspris, nettopp pga evt toll, porto, ekspedisjonsgebyr mv som kommer i tillegg også tildels for privatpersoner som kjøper for under kr 200,-. Jeg håper dere får dreis på salget og at dere etterhvert kan ta ut lønn. Det er veldig bra at noen - som dere/andre - etablerer en virksomhet og hjelper andre med å skaffe varer som ikke selges i landet her/etablerer et alternativ marked. Hvis det er mulig, anbefaler jeg at dere oppretter en tråd hvor dere informerer om vareutvalget, lar folk stille spørsmål om dere kan ta inn noe - slik at menig mann er klar over at dere finnes. Slik det er i dag tror jeg kjennskapen (og kunnskapen) om dere er lav.

Lykke til!!

Svar med sitat