Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-11, 09:58   #4274
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen! Ønsker alle en fin dag!

Opprinnelig lagt inn av jvsandem, her.

Hei Dollsine

Joda, det stemmer nok at det er vi i Lavkarbohuset som har importen av denne pizzaen til Norge.

Jeg skulle mer enn gjerne ha solgt pizzaen for 25 kroner jeg, men da hadde vi rett og slett solgt den med tap. Den koster oss nemlig mer enn disse 25 kronene ferdig fortollet inn til Norge. Det er nemlig det som er det største problemet her i landet, skal man selge matvarer produsert i utlandet kommer det først matvaretoll på produktet, så kommer det et par andre avgifter, og på denne pizzaen kommer det så ca 4 kroner i ekstra avgift siden produktet inneholder melkeprotein.

Oppå det hele kommer det moms, ikke bare på selve varen, men vi må også betale norsk moms på frakten fra Tyskland, og den er heller ikke direkte billig.

Så enkelt, og samtidig så vanskelig er det å drive med mat i Norge.

Og alt dette slipper dere selvfølgelig når dere handler privat for under 200 kroner. Men det kan dessverre ikke vi gjøre.

Fakta er at i snitt sitter vi igjen med en fortjeneste på under 10 kroner på en pizza eller et brød. Dette skal betale husleie for lager, strøm, telefon og andre utgifter. Begge vi to som driver dette er i full jobb ved siden av, for penger til å kunne ta ut lønn for dette er vi fremdeles veldig langt unna, men vi håper jo at vi kanskje kan komme dit en gang.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset

Tusen takk for at du svarte oss på dette! Og ja, som Sanna skriver er det en god påminnelse til oss alle om hvor dyrt det er å drive med slike ting her i Norge!

Personlig er jeg kjempeglad for at det finnes slike ildsjeler som dere som prøver å få nye produkter på markedet for oss som velger å spise litt "annerledes" enn den gjennomsnitlige nordmann. Jeg synes derfor det er fint å kunne støtte opp om slike produkter som gjør livet litt enklere for oss
Etter hvert som det kommer mer fokus på dette med lavkarb mat kan det jo hende det blir lettere, eller at norske produsenter kommer på banen med produkter som slipper slike fordyrende beskatninger.
Håper dere får dette til å fungere etter hvert
PS: Mama Lupis tortillalefser - gleder meg til dere får til en avtale med dem

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat