Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-11, 11:36   #4245
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av [B

Sanna [/b]1;1224397]Jeg er litt deppa dere ! Og har lest meg opp på alle problemene dere andre sliter med.Da ble jeg bare enda mere deppa. For hvordan kan jeg være i dass, når andre har det værre?

SÅ SYND Sanna! Dere måtte være maks uheldig med den kjøperen! Og så synd han fikk sparken før kjøpet... Klart dette er ille! Alle har vi jo vårt å stri med, på den ene eller andre fronten og måten. Jeg føler med deg, vi har jo sett (lest) gleden din over å kanskje kunne flytte. Men det kan dukke opp andre muligheter. Og 4 millioner da gitt; det er bra startkapital det!! Nei fortsett dere, legg ut huset for salg, hvem vet - det kan dukke opp nye muligheter.

Men det med puppene er ikke bra. Ganske velkjent egentlig. Snodig det at vi damer vil ha dem; det sier noe om at puppene er en viktig del av personligheten.

Opprinnelig lagt inn av [B

bente1[/b];1224275]Kanskje jeg skal følge ditt eksempel Dollsine sjelevenn og ta en tur til byen i morgen. Litt shopping kan sikkert få meg til å føle meg enda bedre. Noe kuult å ta på mandag kanskje....Må prøve å ha selvtilliten på topp når hverdagen skal møtes mandag...

Lurt! Finn deg noe du føler deg litt ekstra snerten i; enten sånn "hotsnerten", eller "jeg-lar-meg-ikke-pille-ved-nesa-av-hvem-som-helst-altså"-snerten. Gjerne det siste hvis det er noe sånt du ser for deg på mandag. Jeg kjører bevisst stil med støvletter, trang bukse nedi, skjorte som henger utapå og en tøff jakke. Litt stæsj som armbånd, øredobber eller smykker. Og litt sminke. Litt ekstra innsats på hårfronten, slik at en ser at jeg er en dame som vet hva jeg vil og hvordan. Da er det ikke bare å komme og pille ved meg. Min erfaring er at dette funker. Og så tenker jeg som en mann da... Det bør dere alle prøve. Hva ville en mann ha gjort i en slik situasjon tenker jeg. Ville han ha prøvd å forklare? Nei. Snakke om hva han føler? Hvertfall ikke! Prøve å få den andre til å forstå sitt ståsted. Niks, sjelden.

Det er helt greit å lene seg litt tilbake, la den andre parten få ta utspill. Det er ikke farlig/skummelt om det blir litt "oppirom" mellom det den andre sier og ditt svar. Vi liker ikke det skjønner dere, vi føler ofte at vi må ta ordet og svare med en gang. Å la det bli en liten pause mellom kan faktisk skape en ubalanse hos den andre og gjøre denne usikker på deg som person. Ikke at vi skal gjøre det for å være ekkel, men for å vinne oss tid. Min erfaring er at iaf i møte med menn blir de usikre når jeg ikke responderer som de forventet, dvs med forklaringer, litt følelser osv. Len deg tilbake, hør hva de andre har å komme med. Tenk deg litt om. Og trenger du mer tid, så si det. Ikke avgjør viktige ting uten å bruke tid.

Mange er gode på hersketeknikker, og dere burde alle lese boka til Berit Aas hvis dere har den til gode. En kort innføring finner dere her.
Flere søkeresultater finner dere her

Så bra det er håp for din jobbsituasjon og Nysgjerrig! Vi bruker så mye tid på jobbet at vi iaf må ha det ok rundt oss der. Jeg synes du tenker veldig fornuftig ang selskapet på søndag jenta mi. Ikke la tillat deg å selv trykke deg ned. La det bli det skuespillet det er, og vær glad du slipper å være der til hverdags. Men hvorfor skal du dit i det hele tatt hvis det er så ille? Familiemiddag eller? Mulig du har sagt det... Uansett jeg på deg søndag!

Stakkars deg og ungene Maria; der har vi vært mange av oss, enten ved at vi har gitt medisin, eller ved å ha fått tvunget i det.

Og damer; så fort jeg får svar fra Tyskland så hører dere fra meg. Nå skal jeg en tur til sentrum, og her er det lite solgløtt Bente. Du må ha bodd borte fra denne delen av landet altfor lenge hvis du ikke liker å være ute i bløtt vær. Har jo ikke annet valg her jo

Og Prutt: veldig viktig det du sier her. Og som mamma ville jeg nok ha satt pris på å vite at datteren min ikke satt til psykologen og snakket om dårlig oppvekst/klaget på meg. Så det er veldig bra du sier det til henne, og det må kanskje gjentas også for å trygge henne hvis det er viktig. Uten at du går på akkord med deg selv og ditt privatliv off cåårse. Det er jo grunn nok å gå til psykolog mtp diagnosen også. Sånn sett kan du si at du får hjelp til å takle hverdagsutfordringene du har ekstra ift å være bipolar? Alle trenger jo litt råd og veiledning innimellom, noen litt mer?

Frokosten er inntatt mens jeg skravlet her, den ble sein i dag og. Våknet kl 10.30 i dag. Deilig! Nå skal jeg ikle meg trønderbunaden (les: regnklær) og dra på helgehandel. Snakkes senere i dag jenter?

Svar med sitat