|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Ladies! I'm home!
Først:
Nysgjerrig: Vennen min. Vit at vi bryr oss om deg, og vi lytter (leser) til det du har å si (skriver). Jeg er jo eksperten til å tømme det meste av gørr som surrer rundt i hodegørret når det herjer som verst - og det er GODT å bare få det ut - og få litt støtte, omsorg og kjærlighet fra noen på andre siden av skjermen. Nå sliter jeg ikke med hormonhumør (bare med hormoner OG humør) og kan ikke sette meg inn i det som skjer med deg når du havner i den rette fasen av syklusen din. Men; det fins hjelp for det. Hva med å snakke med legen din? Akupunktur?
Får vondt av deg når du skriver du tok til tårene da jeg spurte deg hvordan du hadde det, men på en annen måte tror jeg kanskje du trengte løfte på lokket litt? Vi er nødt til å slutte holde så tett på følelsene våre, alle sammen! Jeg er i alle fall ganske klar på at dette året har vært en sant helvette, men dette kollektivet her inne har holdt hodet mitt over vannet og ute av institusjon. De fleste av dere har sikkert skjønt til nå at jeg er psykisk ustabil med diagnose bipolar og dermed sliter med mitt, men dere skal ha en stoooor takk for at dere holder ut og gir meg rom og kjærlighet. For det gjør dere! Herlighet, nå renner nå mine tårer her altså.
Veldig glad i dere alle sammen, vi er en god gjeng.
Glad i deg Pruttis.
Tusen takk.
Takk for at du gir med rom, tid og råd. Du & damene.
Og ja: når du spurte meg hvordan jeg hadde det så kjente jeg jo etter i brøkdelen av et sekund - og det var nok til at lokket falt av kan man si.
Jeg og mange andre er vel oppdratt sånn - at vi skal bidra med det som er positivt og "svelge unna" det som er negativt eller vanskelig? Er jo enig med deg i at vi må slutte å tviholde på følelsene - samtidig som jeg tenker at jeg ikke vil forstyrre folk med de lite konstruktive tankene.
Jeg VET jo at det er pms, men likevel så er det "ekte" nok til at jeg ikke klarer å overse det. Idiotisk.
Skal ta det med legen neste gang jeg er der; høre om han har noen tips / råd. Har vel egentlig aldri tenkt på det, at pms var noe man kunne få gjort noe med. Men så har jeg brukt p-sprøyte i alle år (fram til nå) og vært så heldig å slippe unna hele greia.
Dollsine og Bente: Høres så godt ut å "kjede seg" litt. Skulle ønske jeg lå på en sofa sammen med dere, slumret litt under pleddet, drikke kaffe (med cocosa vel og merke) og skravle om alt og ingenting. Kos dere og nyt kjedsomheten heldiggriser!!!
Apropo Cocosa; nå har jeg kjøpt en som står på jobben (hvor det drikkes mest kaffe) og en til å ha hjemme. Har nemlig kommet dithen at jeg synes kaffen blir litt....besk..(?) uten Cocosa. Herremin tid. Jeg er avhengig liksom.
Apropo jobb; har vært i en situasjon som er veldig lik Bente sin, over lang tid..men nå ser det ut til at det blir endringer. Det er visst noe som heter rettferdighet. Tror jeg. Fikk se et nytt organisasjonskart over egen avdeling i går, (men det er ikke drøftet enda) - men i alle fall. Det ser ut til at det blir ryddigere framover. Vil ikke si noe mere nå (blir paranoid). Hehe - så fort ting er drøftet og offesielt blir dere briefet om resten.
Selskapet ja: kjolen er kjøpt (brun, enkel - litt sånn 60talls "Kennedy aktig"), jeg hadde en bolero som matchet sånn nogenlunde - og låner mamma sine støvletter. Dette kan bli bra. Fant ut at jeg må slutte å fokusere på mennesker jeg ikke liker - og slutte å tenke at jeg vil bli likt av dem. Jeg vil jo egentlig ikke det. Nei - nå skal jeg gi oppmerksomhet og tid til de som jeg liker, de ekte og jordnære - som gjør at jeg trives med å være meg. Basta. (mulig dere må minne meg om dette) Og ja, husker ikke hvem av dere som sa det (Bente) jeg takker ja til sånne varme tanker og stille heiarop fra dere på søndag. Blir sterkere av tanken på at dere tenker på meg. Og det er ganske fasinerende effekt.
Jabber fælt jeg nå: men det var så godt. Ser fram til å treffe dere, skylder hver enkelt av dere en stor klem - eller tre. Takk for at dere er dere.
|