Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-11, 06:57   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener DU er den beste måten å slanke deg på?

Den beste måten FOR MEG varierer veldig. Trives best med rundt/under 100 karber og med masse trening. Nå sitter jeg mye på ræva pga brudd i skulderen. Dagens hardeste aktivitet er å få på seg en genser alene, så da må karbsen ned kraftig, til rundt 50 gram pr dag.

Jeg følger i hovedsak Fedon Lindbergs prinsipper men justerer fettinntaket etter karbohydratinntaket. Mindre karbohydrater=mer fett og omvendt.

Denne "dietten" funker for meg fordi at jeg kan spise så mye grønnsaker jeg vil, fordi at jeg ikke er sååå glad i fett, fordi at jeg er litt lat og synes det er greit å slippe å bake knekkebrød og brød selv, fordi at den passer for hele familien, fordi at det er en spisemåte jeg fint kan ha resten av livet og fordi at jeg ikke går ned med mindre karbohydrater eller får noe halleluljaopplevelse i ketose uansett

Det er ikke alltid lett å holde seg til dietten, nei. Den gir rom for litt mer utskeielse enn f.eks en ketogen diett. Dette er det lett å utnytte seg av. Er man veldig følsom for karbohydrater og opplever sukkersug ved f.eks inntak av et eple er nok ikke dette den beste dietten.

Men mest av alt har den vært vanskelig for meg pga mangel på overnevnte mangel på fokus på den mentale biten. Det ligger mye bak min overvekt, som må jobbes med for at dette skal gå. Både nå og i lengden. Men det har ingenting med kostholdet å gjøre, for meg. For andre har kostholdet alt å si, da de kanskje reagerer voldsomt på karbohydrater.

Det er en jungel der ute, så du må bare begynne et sted og lære etterhvert hva som funker best for deg.

Sist redigert av nellie : 06-10-11 kl 07:09.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat