Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-11, 23:09   #4195
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Tampong i "desa"; synes jeg ser det for meg! Egentlig genialt da. Du må ta nesespray før flyreisa i morgen, så slipper du så mye dotter i ørene. Men hva er den Fort frisk-greia? Det har jeg aldri hørt noe om jeg?

Og det er merkelig at besøkene er borte når du spiser karbo da. Håper du er tøffa nok til å spørre legen i morgen! Jeg har sett at flere har samme problem, men ikke over så lang tid som deg vel?

Jeg har jo disse utslettene mine, som er på vei bort nå (heldigvis!!!). Jeg har jo tenkt det kunne være noe jeg reagerer på (er allergisk/intolerant mot en del mat ). Men ei dame på helsekosten i dag, spurte om kroppen holdt på på kivtte seg med stoffer den ikke trenger. Mulig det kan være en løsning?

Her er den Fort Frisk-greia. Eller, slik ser den i alle fall ut. Apotekdama sa til meg at det er noe urter som renser, og jeg tror jeg var både tett i nesa og i ørene når hun snakket, for jeg husker ikke så særlig mye mer enn det Men, den hjelper. Jeg skal ta den som en kur denne gangen, ikke bare som en engangsstøyt.

Utslett kommer ikke for en grunn. Jeg får utslett av tropiske matvarer som tomater, jordbær, appelsiner osv. Skikkelig utslett. Som barn så jeg ut som en jordbær. Søster får utslett når hun er stresset og/eller ikke har det bra psykisk. Bror er atopiker med kronisk eksem, og hudlegen sa til ham at han skulle spise det han ville og heller merke selv hva han reagerte på med årene. Noen utvikler å tåle mer, jeg kan f.eks. spise jordbær nå uten å få helt hetta. Men det meste av allergi (fra mat) kommer fra tarmen, sa hudlegen. Noe som ikke er helt ferdig utviklet i tarmen, kanskje det har noe med toleransen å gjøre? Jeg har ikke peiling egentlig, bare trekker inn noe jeg har hørt her og der. Utslett er i alle fall en pest og en plage. Tørr hud? Ringkløe? Flass?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat