Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-11, 21:27   #10622
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

SÅNN å forstå! Men da kan du jo heller løse det ved å øke mellom pinne to og tre, og felle der i stedet for? Men nei ... Da blir det jo ujevnt på pinne en når du strikker ut runden. Knis.

Hehe, nå skjønte jeg ABSOLUTT ingen ting ... Vi får la det ligge!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, om du bare kan bruke ett fellested så blir det bare 1 maske pr omgang (eller du kan også strikke 3 sammen, men det blir fort klumpete og stygt) ... Om du strikker f.eks en topplue som skal felles jevnt over det hele så har du bare flere sammenstrikninger fordelt på omgangen.

Det med luefelling vet jeg, måtte bare ta et lite forbehold om at jeg kanskje tok feil mht å felle på ett sted ...

Sitat:

Jeg foretrekker "trekk over"-metoden og bruker en ekstra pinne for å legge maskene motsatt vei når det må felles fra begge sider.

Ja, det er slik jeg gjør det også Men jeg har ikke lært det noe sted, har bare gjort det sånn. Godt å høre at det ikke er bare jeg som gjør det da!

Men under et erme spiller det jo egentlig ingen rolle om det er litt ujevnt, det hullet sys jo sammen uansett. Så det er kanskje like greit å legge av seg perfeksjonismen akkurat der ...

Sist redigert av Huldr : 05-10-11 kl 21:32.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt