Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-11, 20:18   #10601
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Håndarbeidsspørsmål fra en strikkenovise: Jeg skal strikke genser med raglanfelling for første gang og må da felle av noen masker midt under ermet. Hvordan gjør jeg det? Regner med at jeg kan felle på samme måte som når jeg feller alle maskene på ermet på en genser hvor jeg bare syr dem på, men feller jeg da halvparten av maskene fra pinne nr. 4 og pinne nr 1, eller starter jeg med å felle maskene på pinne nr 1 og strikker nesten hele omgangen før jeg feller av de siste på pinne nr 4. Var det noen som skjønte hva jeg mente?

Jepp!
Som jeg gjør, er å felle, f.eks seks masker -fell tre før og tre etter merketrådene i sida. Fell som vanlig felling. Ikke gjør det samme som jeg gjorde gang på gang og ikke skjønte fela av hvorfor jeg stadig fikk feil maskeantall: å telle fra første maska du strikker når du begynner å felle, i stedet for å telle de som felles av, samt å ikke regne med den første maska når du strikke videre til nærmeste ermehull. Om det var forståelig, da!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥