Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-11, 13:55   #57
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Ang studien du debatterer nerthus så mener jeg denne ikke har særlig basis i studier men er mer bygget på antagelser. Mange har underskudd på omega 3 og for disse vil mer flerumettet fett minske sjansen for HKS, men ikke fordi det byttes med mettet fett. Å øke inntaket av flereumettet fett fra omega 6 kilder som soyaolje og kornprodukter tror jeg slår ut motsatt veg siden inflammasjonsprosessene i kroppen øker pga prostagladiner fra omega 6, som omega 3 motvirker.

Ikke sant, det var forsåvidt derfor jeg ønsket og kommentere, fordi studien ikke virker helt solid i gjennomføring og konklusjon, det blir for mye "hvis om atte" og for mange utenforliggende faktorer som ikke er tatt med i studien til at konklusjonen blir god NOK for at jeg skal synes den er gyldig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat