Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-11, 13:07   #367
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

The green mile er nok King-film-favoritten min. Men jeg har nå rimelig lite tålmodighet med Kubrick, uansett. Nå skriver jo King også en oppfølger til The Shining!

Og, litt off-topic, du har sikkert fått med deg sesongstart av Supernatural, og at det denne uka begynner en annen serie som heter American Horror Story - som kaaanskje blir bra? Krysser fingrene!

Ah, the Green Mile tenkte jeg ikke på en gang, men det var vel mer fordi jeg er i skrekkfilmmodus.
Jeg har seff sett første episoden av Supernatural som kom på lørdag! Kosen sin det, etter Nytt på Nytt. (Jeg har ikke tv, så jeg ser alt det andre ser på NRK gjerne dagen etter. )
Og takk for tips om ny serie! Skal sjekkes ut!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Var og så den originale Friday the 13th på Rockefelelr i fjor, og den var jo massakrert for å klippe vekk de verste scenene i hine hårde dager, og slitt kopi, men herregud, korr arti'! Og den var jo ikke spes skremmende sett med dagens øyne.
Enig i at det har gått inflasjon i slike liksom ekte filmer, som f eks Blair Witch. Dog syntes jeg det funka meget bra i Cloverfield.

Det er jo en klassiker! Men nå begynner det å bli en hel liten evighet siden jeg tilbragte tid med gode gamle Jason. Filmene satte forøvrig standarden om at den mest slutty jenta var hun som døde først. Amerikansk moral, much?
Cloverfield funka. Det er jeg helt enig i! Ellers er jeg ikke SÅ begeistret for monsterfilmer, men den hadde noe ekstra.

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Ikke så mye en skrekkfilm, men en kultfavoritt, Tod Brownings "Freaks" fra 1932
http://www.imdb.com/title/tt0022913/
ellers digger jeg de gode gamle Universal-filmene, Frankenstein (Karloff), Dracula (Lugosi), The Invisible Man, The Creature from the Black Lagoon.
er nok mer på sci-fi og kultfilmer i mer voksen alder

Åh, den har jeg sett! Faktisk i researchøyemed da jeg gikk på fotokunstskole. Har også sett de andre du nevner. Kult er ordet, ja. Ikke akkurat så mye skremmende som fascinerende.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat