|
Sv: Hva er ekstrem lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.
Enig i det du sier ang bruk av ekstrem. Skulle til å spørre Fedon selv om hva han mente med det. Men det kosta jammen i meg 195,- kr å stille et spørsmål . Da får det heller være, får bruke sunn fornuft som mamma sier.
Takk for tips ang mat og hårtap.
Ja, det får man si var godt betalt! Tydeligvis butikk i diskusjon ... 
En forutsetning for ekstremisme må jo være et gjennomsnitt eller en normal, ikke sant? For "jevnt de fleste" er jo det å ha brødmat, pasta, ris og frukt i hverdagskosten normalt. For meg betyr det svingende blodsukker, vektøkning og betennelsestilstander, og er dermed ikke normalt kosthold for meg. Men ekstremisme er jo ytterliggående, dermed tenker jeg egentlig at i mitt litt flåsete eksempel på baconsvor og fløte vil kunne betegnes som ekstremt, ettersom det også er et typisk parodisk eksempel som trekkes fram av motstanderne. Det har like mye hold som at "de andre" lever på bløtkake og cola. Men igjen vil jeg si at et hvert kosthold som er direkte skadelig for kroppen vil kunne sies å være ekstremt, som noen nevner her, hvor man berøver kroppen for alt av foretrukne energikilder -altså at man både kutter karbohydrater og fett inntil beinet, da snakker vi helsekadelige prosjekter som over tid fører til underærnering. Vi har jo gjennom tidene her på forumet advart sterkt mot f.eks Kimkins i den tiden det var hot shit, og de siste par årene også gått ut med advarsler både mot psmf-varianter og enkelte drøyt kalorifattige pulverdietter. Jeg står sånn sett bak at hovedfokuset i dette forumet skal være på helse, og selv om det ofte innebærer vekttap og regulering, så synes jeg det er viktig å få fram. Det lettkjøpte/kommersielle aspektet i ord som "slanking" og "kur" kan muligens forringe tanken bak "helse" og "livsstil", og dermed få noen til å nettopp gå til mer ekstreme og tidsbegrensede dietter kun for å gå ned i vekt ...
Ja, blir mye her, men dette opptar meg en del. Det hender det kommer noen kommentarer som "men nå skal du vel ikke slanke deg mer", og jeg trekker pusten tungt for å igjen forklare at det ikke er dét det handler om ...

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|