Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-11, 10:29   #360
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Hva gjelder King-filmatiseringer, er det vel kun en som har en virkelig høy standard og det er Kubricks The Shining, men det sier vel mer om Kubrick enn King ;-)
Klarer ikke mye skrekk lenger, for mye priatkopierte fiolmer i ungdomstida, men komm meg gjennom Friday the 13th, Nightmare on Elm Street og Halloween-seriene før jeg ga meg.
en av de beste skrekkfilmene noensinne er jo Polanskis Rosemarty's Baby. Og ikke minst, Alien, because in space, no one can hear you scream...
en gammal favoritt er også Hellraiser.

Gode klassikere alle sammen!
Jeg synes nå at det er flere vellykkede filmadapteringer av King enn bare The Shining, selv om den stiller i toppklasse. Både nevnte Misery, Pet Cemetary, og til dels Carrie er gode. Men det finnes mye søppel også. Jeg ler fortsatt når jeg tenker på "varulven" i Silver Bullet. Hehe.

I går så jeg "Grave Encounters", og joda, et par scares, men jeg må si at jeg er lei av disse DV-cam-liksomdokumetariske "vi fant disse tapene på åstedet, og ingen har hørt noe fra filmteamet siden"-filmene. Det har bare tatt helt av siden The Blair Witch-project, og jeg har sett et uttall av dem. De som faktisk fungerer er de hvor man ikke gjemmer seg bak en påstått ekthet, som f.eks Paranormal Activity. Enn om jeg må innrømme at John Wayne Gacy-filmen (husker ikke i øyeblikket hva den heter, men jeg er litt i overkant fascinert av seriemordere ) var ganske så fet.

Nå har jeg lasta ned en tulleskrekkfilm, trenger kanskje litt humor oppi det hele også (hvorfor lager ingen filmer som Evil Dead lenger?!), den heter Tucker and Dale vs Evil.
Og så er jeg i gang med å finne ut litt om denne nye norske skrekkfilmen "Thale", men ikke kommet så langt ennå.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat