Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-11, 15:40   #10571
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er enig i at placebo-effekt er noe man ikke skal undervurdere, men jeg tror vel heller at hun siktet til min skepsis. Dersom det faktisk fungerer i noen grad, så er det i tilfelle fordi kroppen resonderer på midlene, og ikke fordi jeg så inderlig gjerne vil. Om du skjønner forskjellen?!

Jeg har også stor tro på akupunktur, da jeg ble kvitt en ti år lang infeksjon ved hjelp av det. Og for meg, ut fra hva jeg leser så virker det i og for seg mer åpenbart logisk. Det ble bare sånn at det ble homeopati denne gangen, også avhjulpet av litt press fra overbegeistret bestevenninne. Og så er det ikke bare sånn at jeg kan shoppe behandlere, ettersom alt som ikke er dekket av folketrygden er vanskelig for meg økonomisk, så en ting av gangen.
Men det som ellers appellerer til meg når det kommer til homeopati er det helhetlige synet de har på kroppen, der er jeg helt på nett. Det har jeg selv erfart på kroppen i så mange år nå. Og så skal man aldri undervurdere det å bli sett av en behandler. Førsteinntrykket var jo helt overveldende; to og en halv times dybdeintervju, liksom! Var helt høy på meg selv etterpå!

Jeg har som sagt gått til en manuellputt 2-3 ganger i uka siden februar. Jeg har ikke anelse om hvor mange timer jeg har vært hos ham, men at det var han som fikk meg på beina igjen er jeg ikke i tvil om. Han både masserer, setter nåler, taper, brekker og bryter etc etc. Han er uvurdeerlig! Vi har dessuten så god kjemi at vi slipper bli lei av hverandre siden timene er så ofte som de er. Og putten min SER meg!