Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-11, 14:16   #316
Circe
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Circe er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av lelevløp, her.

Hei og takk for svaar :-))
Synes det er veldig fin å høre om noen som "er veldig" lik meg!!.. Det er jo ganske få som sier ikke er overvektig, og jeg synes det er vanskelig når alle prater om at de plir friske når de går ned i vekt for det går ikke for meg..

Før jeg fikk diagnosen gikk jeg på p-piller ett år som prevansjon, men måtte slutte pg, forferdelig umørsvigninger.. Og det var da jeg ikke fikk tilbake mensen etter at jeg sluttet med de jeg fikk utredning og diagnose. Derfor er jeg litt redd for igjenn å prøve pillene igjenn.. samtidig som jeg har jo blitt endre nå, og kanskje det vil hjelpe på mot hunørsvigningene.. noen som har opplevd dette?.. prøvde flere forskjellige den gangen også.

Ja, det er fint å ha noen å snakke med i samme situasjon Legene bare avfeier meg med en gang når jeg tar opp PCOS, for "jeg er jo tynn" Men jeg HAR jo høyt testosteron i alle fall (det jeg har blitt fortalt fra blodprøver de har tatt). Vet ikke hvordan de andre hormonene mine er, for de har ikke sagt noe om det.
Jeg går på p-piller og får en del humørsvingninger, men jeg må jo ha prevansjon uansett så jeg holder det bare ut. Kan bli veldig sinna noen ganger. Men vet ikke om jeg bare er sånn eller om det er pga p-pillene? Tror det kan ha noe med blodsukkeret mitt å gjøre og..
Jeg har gått på Diane i to år til sammen og har gått på de ett år i strekk nå. Synes de er helt ok, de gjør ikke huden min verre i hvertfall, som andre merker har gjort. Men bortsett fra det er det ikke så mye positive effekter på meg, bortsett fra at jeg ikke blir gravid da :P

Forresten så har jeg tenkt på noe. Det burde være sånn at de som har PCOS pga gener og ikke overvekt, som "må" spise lavkarbo, burde få støtte fra NAV til kostholdet hver måned. Sånn som de med cøliaki. For lavkarbo-kosthold er ganske dyrt synes jeg, i forhold til vanlig norsk kosthold. Hvertfall når man er student Hva mener dere?
Sikkert vanskelig å få igjennom noe sånt da. Er ikke alle leger som tror på lavkarbo heller. Men kanskje det kan bli sånn en gang i tiden

Sist redigert av Circe : 04-10-11 kl 14:21.
Circe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat