|
Sv: Høykarbo
Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.
Jammen, Herregud da, herregud...!

Ehhh.. du er jo et strålende eksempel på de fantastiske resultatene en kan få på lavkarbo ift vektnedgang. For en del av oss som i en ikke alt for fjern fremtid toucher idealvekt, så er det du nå skriver om også veldig interessant. Selv er jeg engstelig for blodsukkersvingninger av høykarbokost - da jeg er i faresonen for å utvikle diabetes 2. Har du noe forhold til ditt eget blodsukker, hadde jeg nær sagt - fyker det opp og ned på denne dietten?
Vaskebrett er jo kult!

Ja, viktig å nevne at jeg var ferdig slanket når jeg begynte på dette. Jeg hadde nok ikke forsøkt dette hvis jeg ikke hadde hatt lavkarbo å falle tilbake på hvis ting hadde gått feil vei 
Ang blodsukker så har jeg ikke annen erfaring med det annet enn at jeg lå i faresonen for å utvikle diabetes 2, men den problematikken har jeg lagt bak meg 
Men det som er teorien ang blodsukker på denne dietten er at det høye inntaket av karbohydrater ikke er noe problem for hverken blodsukkerstigning eller langtidsblodsukker så lenge det ikke blandes med for mye fett. Uten alt fettet så gjør Insulinet og blodcellene jobben sin utmerket og blodverdiene er normale.
De mener derfor at det å måle GI ikke forklarer hele bildet. GI forteller bare hvor mye sukker du får i blodet. Ikke hvor lang tid det tar å frakte glukosen ut til alle cellene i kroppen. Hvis hele den prosessen går som den skal (mao uten alt fetter som forsinker prosessen) så er blodsukker ikke noe problem.
Det ligger en video på youtube som forklarer dette som heter noe sånn som "how to become diabetic in six hours" eller lignende, men jeg finner den ikke nå..
|