Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-05, 23:04   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Er nå i min trettende uke på Atkins, og føler at det går veldig bra å holde seg til lavkarbo-mat, men det blir liksom litt kjipt å aldri mer kunne spise ting jeg spiste "ofte" før. Nå tenker jeg på brødmat, pasta, ris, og poteter f.eks. Jeg har hørt at enkelt på Atkins har en dag i uken hvor de koser seg skikkelig, og spiser hva de vil, f.eks taco (med lefser, skjell, o.l.), chips og brus. Hva mener dere om dette? Vil det da ikke ta flere dager før man kommer i ketose igjen (jeg holder fortsatt Atkins Induksjon)?

Går du på Atkins så går du på Atkins. Det finnes masse godt du kan spise innenfor diettens rammer. Det finnes ikke "spisedag" på Atkins, - det er noe Atkins absolutt og spesielt advarer mot. Hvis "enkelte på Atkins" har en slik dag i uka så våger jeg å påstå at de ikke lenger går på Atkins, men
på en selvlagd lavkarbo diett, siden Atkins ikke har rom for slike utskeielser. Jeg vil råde deg til å vente med slike ting til du er nærmere målet ditt. Jeg spiser pasta, potet, brød og ris av og til - men jeg er på vedlikehold... og chips & brus ? Tenk over hva det var som gjorde at du la på deg..... og lavær å spise det. Det er den eneste måten du kan lykkes på.

Men det er jo ingen som hindrer deg i å spise det du har lyst på. Så lenge du er klar over at liten tue kan velte stort lass. For noen funker en sånn spisedag fint, men dessverre er det mange det ikke funker for. Du må finne ut hva som passer for DEG .....

Det går som regel 2-4 dager før du er i ketose igjen.

Hvis du kjeder deg med maten du spiser nå kan det være en ide å klatre oppover vedvarende stigen, - mer karber gir mer valg av matvarer. Søk i oppkriftforumet her og evt. oppskriftene inne på www.atkins.com.

Lykke til videre !