|
Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no
Veldig mange gode argumenter fra alle synspunkter i denne diskusjonen, synes jeg.
Har ikke så mye å si bortsett fra å berømme måten Nertus svarte på.
Min tanke om dette er vel ikke særlig hemmelig:
Jeg tror at "ekstrem lavkarbo" er mer krevende enn en mer liberal form fordi det krever mer kunnskap om ens egen kropp og faren for å trå feil er større. Man må vite mer og være mer obs for å sette sammen et kosthold som ikke (også) kan gi negative utslag over tid når rammene er så stramme. Sånn sett er jeg vel litt enig med Fedon i at medisinsk oppfølging kan være en fordel (men å sette det som et krav er vel unødvendig - folk må bare ha vett til å slutte om de ikke føler seg bra på kostholdet...) Ekstremer gir generelt større fallhøyde - enten de utføres på lavkarbo, lavfett eller på lavkalori.
(Og hadde bare Fedon kunnet gå bort fra den fruktose-pushingen så hadde det vært enda bedre - er nå min høyst personlige tanke.)
Ellers er jeg glad for at det i dette forumet ser ut til å være plass til mange synspunkter og ulike retninger.