Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-11, 10:11   #10560
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn, her.

Hva er det med frossne grønnsaker?
Har alltid hørt at frossne(forvellede) grønnsaker er like bra som friske. Lurer da på hvorfor de blir dårlige med en gang de står litt.....eks. du setter det som er til overs i kjøleskapet og de blir sure/ødelagte dagen etter. dette skjer ikke med friske kokte grønnsaker. Dessuten synes jeg de frosne smaker nada, ev. plastikk.... Kan ikke være bra vel?

Det sies at de frossne har beholdt mer vitaminer fram til kjøkkenbordet... men jeg er helt enig i din karakteristikk av smaken av dem. Og om man bare spiser halvparten når det blir servert frossne så må de ha dobbelt så mye av vitaminene for at det skal "lønne seg"...

Så vi spiser ikke frossne grønnsaker. Og økologiske smaker mer enn vanlige. Men - det er smak og behag. Kjøp det du liker og som blir spist i stedet for kastet... trur eg er lurest.