|
Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no
Altså, men MÅ ikke ta hvert eneste ord noen sier kategorisk for god fisk! Det er viktig å være kritisk, og er ikke det grunnen til at så mange av oss havner her inne, da? Skal vi slutte å være kritiske, fordi våre "guruer" går fra å være f.eks Drevon og Grethe Roede til folk som Fedon og Torkil Andersen? Jeg synes ALDRI man skal slutte å stille spørsmål, ellers blir man jo til å resignere i gamle tankegods sånn som mange av oss kritiserer de generelle statlige rådene for å gjøre.
At noen går bort fra gamle uttalelser, som f.eks Fedon har gjort i det han er mer skeptisk nå enn før til fruktose, og mindre skeptisk nå enn før i forhold til mettet fett ser jeg på som et sunnhetstegn, det betyr at han vet mer nå enn før, og sånn skal det også være. Det finnes svært få absolutte sannheter, og der har mange "eksperter" mye å lære.
Jeg tror ellers vi kan ta vinklingene i denne type artikler med en bitteliten klype salt. Det virker jo som det er veldig i vinden å stigmatisere og forenkle "lavkarbodietten", som om det er en enkelt ting. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|