Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-11, 22:50   #10556
Luggetuppen
Medlem

Medlem siden: Sep 2011
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har nokon erfaring med Ikea-sofa? Korleis held dei seg? Blir putene fort flate/nedtrykt av ein brukar dei/sit i dei?

Jeg eier ikke mindre enn 5 (!!) Ektorp sofaer, to sovesofaer, en toseter og to tresetere.

Sistenevnte ble kjøpt for mange år siden og var da de eneste sofaene jeg hadde. Putene blir fort formløse og må bankes/ristes pene igjen, og de sklir også ut over kanten på sofaen ved bruk (mindre man sitter stille og rett opp og ned da, men hvem gjør vel det?). Nå bor jeg i et hus hvor vi har egen TV-stue (som naturlig nok blir mest brukt ) OG en diger stue som rommer et langbord og Ektorp-sofaene mine. Og nå er de slettes ikke ille altså, for vi sitter kun i dem ved besøk, og da ikke i mange timer av gangen.

En stykk sovasofa står på rommet til minsten, og utgjør gjestesenga ved besøk. Utover det ble sofaen brukt til amming og natten, men det er det slutt på nå. De som har prøvd den syntes den er veldig god å ligge på en uke eller så i strekk, men som hovedseng ville jeg valgt noe annet.

De to siste sofaene befinner seg på hytta. Selv om hytta mi ligger midt i skogen og ikke har innlagt vann/strøm nekter jeg å innrede den som en typisk hytte med ubehandlede furuvegger og ukomfortabel sofa med rødrutete ullstoff!! På hytta er vi mest ute, og til noen timers bruk om kvelden er sofaene veldig ålreite. Gode å sitte i, og veldig kjekke når vi får overnattingbesøk i den knøttlille bua vår

Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen